Wat zijn slimme doelen voor eten?

SMART-doelen zijn specifiek, meetbaar, haalbaar, realistisch en tijdgebonden. Je hebt de beslissing genomen om je gezondheid te verbeteren door middel van voeding en lichaamsbeweging. Ben jij iemand die een gezonde verandering in het leven wil aanbrengen, maar merkt dat je je er nooit aan houdt? Gemeenschappelijke doelen die mensen hebben, zijn onder meer afvallen, eerder wakker worden, naar de sportschool gaan, meer lezen, enz. Ook ik heb met hetzelfde fenomeen geworsteld.

Wanneer ik iets wilde veranderen, besloot ik gewoon dat ik het vol gas zou doen zonder voorbereiding. Pas in mijn laatste jaar van de universiteit, toen ik een les volgde genaamd „Nutrition Counseling”, herkende ik eindelijk waar het mis ging. De spontaniteit van mijn beslissing was precies de reden waarom ik faalde. Ik had een ruw plan over hoe ik zou beginnen, maar er waren zoveel dingen waar ik me niet op had voorbereid.

Ik had geen plannen met betrekking tot het onderhoud en de levensduur van goede gewoonten toen de enige motivatie was verdwenen. Ik was niet van plan hoe ik tegenslagen of dingen buiten mijn controle zou aanpakken. In werkelijkheid had ik helemaal geen plan voor. Toen maakte ik kennis met SMART-doelen.

Sta voor? Denk aan je doel. Hoe specifiek is het? Een belangrijke reden waarom mensen stoppen met het nastreven van hun doelen, is omdat ze hun doel te breed hebben gemaakt. Bijvoorbeeld: „Ik wil gezond eten” is een ongelooflijk brede uitspraak die niets specifieks aangeeft. Bedenk in plaats daarvan bij het opstellen van uw SMART-doel wat u zou kunnen implementeren om uw doel nog specifieker te maken.

Een voorbeeld van een specifieker SMART-doel zou kunnen zijn: „Ik eet één stuk fruit tijdens de lunch en minstens één groente bij het avondeten tijdens de werkweek. Het is niet alleen specifiek, maar het helpt ook om u specifieke instructies te geven over welk voedsel u gaat eten en precies wanneer u ze gaat eten. Laten we verder gaan op het pad van „Ik wil gezond eten. We moeten dit doel meetbaar maken, maar wat betekent dat? Een meetbaar doel betekent dat er een indicator is dat er vooruitgang is geboekt of plaatsvindt.

Hoe vaak moet dit doel zich voordoen om voor jou een succes te worden? Een meetbaar doel met betrekking tot „Ik wil gezond eten” zou bijvoorbeeld zijn: „Ik wil een stuk fruit eten voor de lunch en minstens één groente voor het avondeten 5 dagen per week voor de volgende maand. Het is niet alleen specifiek, maar je voortgang is ook meetbaar. En tot slot moet je een tijdsbestek hebben waarin je dit doel wilt voltooien of wanneer je taken gaat uitvoeren die je jezelf hebt toegewezen. Voor een langetermijndoel, zoals gezond eten, moet het doel gebaseerd zijn op wanneer je elke week actief bezig bent om gezonder te eten.

Een op tijd gebaseerd doel rond gezond eten zou bijvoorbeeld kunnen zijn: „Elke zaterdag plan ik gezonde maaltijden voor de week en ga ik boodschappen doen. Dit doel geeft je een gids waarop je een taak voltooit, waardoor je het giswerk uit gezond eten haalt. Laten we, om het af te ronden, enkele SMART-doelen voor gezond eten samenstellen. Ik voeg een stuk fruit toe aan mijn lunch en minstens één groente aan mijn diner 5 dagen per week voor de volgende maand.

Ik zal de komende 30 dagen één keer per week een nieuwe vrucht of een nieuwe groente proberen. SMART is een checklist om mensen te helpen hun eetgewoonten af te stemmen op hun levensstijl. SMART staat voor specifiek, meetbaar, haalbaar, realistisch en tijdig. Met eetgewoonten die rekening houden met deze vijf aandachtsgebieden, suggereert de sportarts dat iedereen vooruitgang kan boeken in de richting van doelen, die uiteindelijk relevanter en duurzamer zijn.

Als u succes wilt beleven met uw restaurant, is het stellen van doelen een bewezen manier om uw dromen waar te maken. De beste manier om restaurantdoelen te stellen, is door te kijken naar gebieden waar het bedrijf het moeilijk heeft en manieren te vinden om deze te verbeteren. De Kitchen Spot Experts willen u helpen uw restaurantdoelen te bereiken. Hier is een stapsgewijze handleiding, met suggesties voor doelen, om uw restaurant te helpen zijn volledige potentieel te bereiken.

Misschien is de beste manier om uw restaurantdoelen te bereiken, het volgen van de S-, M-, A-, R-, T-methode Specifiek, meetbaar, haalbaar, relevant en tijdig. Door dit proces te volgen, kunt u doelen creëren die uw restaurant daadwerkelijk kan bereiken om het echt te laten slagen. Restaurantdoelen zijn bedoeld om u en uw werknemers een beetje harder te duwen zonder volledig overweldigend te zijn. Het stellen van een onrealistisch doel, zoals een omzetstijging van 1.000% in één maand, is buitengewoon ontmoedigend en creëert een gevoel van mislukking wanneer een team tekortschiet.

Een betere aanpak is om die 1.000% op te splitsen in kleinere, beter beheersbare stukken. Begin met een verhoging van 10% over drie maanden en als je dat eenmaal hebt bereikt, voeg je nog eens 10% toe totdat je het einddoel hebt bereikt. Naarmate je de kleinere doelen bereikt, krijg je de motivatie om verder te gaan naar de grotere doelen. Alle doelen die u voor uw restaurant heeft, moeten eigenlijk verband houden met het algehele succes van het restaurant.

Is het relevant om het beste kipgerecht te willen serveren als je restaurant bekend staat om zijn biefstuk? Is het nu ook het juiste moment om nieuwe plannen of doelen voor het personeel uit te voeren? Als u terecht „ja” kunt antwoorden op die en soortgelijke vragen, is het doel relevant voor uw restaurant en kunt u ermee verder gaan. Het is onwaarschijnlijk dat een breed doel zonder tijdkwalificatie wordt voltooid. Als je geen deadline hebt om naar toe te werken, kunnen de drive en de wens om het doel te bereiken afnemen. Door een tijdsbestek in te stellen, kunt u uw doel opsplitsen in beter beheersbare stukken en meetbare stappen zetten in de richting van het eindresultaat.

Wat kunt u vandaag doen om uw inkomstendoel tegen het einde van het derde kwartaal te bereiken? Wat dacht je van morgen? Volgende week? Met een deadline is het gemakkelijker om vooruitgang te zien en te ontdekken wat wel en niet werkt aan het einddoel. Er is niet één plek in je restaurant die niet kan profiteren van gerichte doelen. Hier vind je algemene doelen en stappen die je kunt nemen om die doelen te bereiken. Elk pijnpunt in uw restaurant kan echter worden aangepakt en verbeterd door doelen te stellen.

Elke restauranthouder wil winstgevend zijn, dus het stellen van doelen gericht op financiën is een no-brainer. Er zijn genoeg dingen die kunnen worden gedaan om het financiële aspect van uw restaurant te stroomlijnen, in evenwicht te brengen en te verbeteren. Er zijn veel manieren waarop u de inkomsten in uw restaurant kunt verhogen, waaronder het toevoegen van nieuwe menu-items, het organiseren van maandelijkse speciale evenementen en het verbeteren van de productiviteit van werknemers. Overweeg om promoties uit te voeren om meer klanten binnen te halen en je beste medewerkers in te plannen tijdens piekuren om zoveel mogelijk gasten efficiënt te helpen.

Probeer kleine stappen te zetten om de inkomsten te verhogen om te zien wat het beste werkt voor uw restaurant. Arbeidskosten kunnen mogelijk 75% van uw bedrijfsfondsen opeten als ze niet onder controle worden gehouden. Enkele eenvoudige manieren om dit te doen, zijn door het restaurant te bedienen volgens de behoeften van de klant. Als het een langzamere tijd is, heb je daar niet zoveel mensen nodig om eten te koken en klanten te bedienen.

Een andere tip is om te investeren in je huidige personeel. Medewerkers die zich gewaardeerd voelen en voor hen zorgen, zullen op hun beurt harder werken voor het bedrijf dat hen ondersteunt. Bovendien is het aannemen en trainen van nieuwe werknemers eigenlijk duurder dan het behouden van het team dat je al hebt. Besteedt u een groot deel van uw voedselbudget aan ingrediënten die niet verkopen? Het is misschien tijd om je menu te herzien.

Gerechten die niet zo populair zijn, leveren doorgaans niet genoeg inkomsten op om de kosten van het maken van de maaltijd in evenwicht te brengen. U kunt slecht presterende gerechten verwijderen en tegelijkertijd kosteneffectievere manieren vinden om de maaltijden te produceren die uw klanten het vaakst kiezen. Een ander gebied om uw restaurantdoelen op te richten, zijn KPI's in de keuken (key performance indicators). Slechte keukenproductie kan de klantervaring en de reputatie van uw etablissement ernstig beïnvloeden.

Er zijn drie belangrijke gebieden waarop u zich moet concentreren voor KPI's in de keuken, dus stel een doel in elke categorie om enorme verbeteringen te zien. Snel bereid voedsel moet nog steeds heerlijk eten zijn. Uw keukenpersoneel moet doelen hebben voor het goed bereiden van voedsel, het correct krijgen van bestellingen en het verminderen van de hoeveelheid voedsel die wordt teruggestuurd. Uitstekend eten en geweldige service zorgen ervoor dat klanten terugkomen naar uw restaurant, dus zorg ervoor dat de voedselkwaliteit aan de norm voldoet.

U kunt ook doelen stellen voor de kwaliteit van uw ingrediënten, zoals lokaal of biologisch inkopen om te zien hoe dat de kwaliteit van uw voedsel beïnvloedt. Uw front-of-house personeel is het gezicht van uw restaurant en de eerste mensen die uw klanten tegenkomen. Heerlijk eten alleen is niet genoeg om gasten terug te laten komen als de service slecht is. Van hosts tot servers, elke medewerker moet het bieden van superieure klantervaringen tot hun doel maken.

Gastheren zijn zitmeesters, dus een goed doel voor hen zou zijn om de tafelnummers en secties te onthouden. Een verhuurder moet ook vriendelijk en persoonlijk zijn voor elke klant of groep die binnenkomt, zodat je er een doel van kunt maken om elke host beter te trainen om gastvrij te zijn. De taak van een server draait om anticiperen op de behoeften van de klant en het leveren van uitstekende service. Aangezien servers uitgebreide kennis van het menu moeten hebben om klanten te helpen bij het stellen van vragen, moet u er een doel van maken dat elke server het menu in een bepaalde tijd heeft onthouden.

Bovendien kunt u een snelheids-KPI maken voor het wissen van tabellen die ze kunnen gebruiken om te voldoen. Veilige voedselverwerking en sanitaire voorzieningen in restaurants moeten een belangrijk doel zijn voor elke werknemer in het bedrijf. Er zijn dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse taken die moeten worden voltooid om ervoor te zorgen dat het restaurant de normen van de gezondheidscode handhaaft. De beste manier om deze sanitaire doelen te bereiken, is door checklists te implementeren voor elke taakset en uw werknemers op te leiden om het proces correct te volgen.

Een basisreiniging van de keuken zou een dagelijks doel moeten zijn voor alle medewerkers van de achterkant van het huis. Dit omvat het schoonmaken van alle voorbereidingsgebieden en gebruiksvoorwerpen, het legen van afval, vegen, dweilen en meer. Bovendien moet al het voedsel waarschijnlijk worden gedateerd, geëtiketteerd en aan het einde van elke nacht worden opgeborgen om ervoor te zorgen dat het veilig is voor de volgende dag. Een keer per week moeten werknemers ernaar streven grote apparaten, waaronder ovens of friteuses, koelkasten en diepvriezers grondig schoon te maken.

Maak er op dit moment een doel van om ook het gedateerde voedsel en ingrediënten door te nemen om alles weg te gooien dat nu voorbij is verlopen. Dit voorkomt dat bedorven voedsel aan klanten wordt gegeven en handhaaft de gezondheidscode-normen van de keuken. Maandelijkse opdrachten geven je personeel de mogelijkheid om diep te duiken en de keuken er echt op zijn best uit te laten zien. Taken moeten het legen van vetafscheiders, het wassen van muren en het plafond zijn om vetophoping te verwijderen, plaagvallen te vervangen en meer.

Er moet nog een grondige reiniging van de koelkast en vriezer worden gedaan om ervoor te zorgen dat er tijdens wekelijkse klussen niets wordt gemist. Klanten komen niet massaal naar je restaurant als ze er niets van weten en dat is waar marketing om de hoek komt kijken. Het primaire doel van elk marketingplan is om je naam en merk naar de massa te brengen, zodat ze het restaurant willen bezoeken en je eten willen proberen. Er zijn enkele eenvoudige marketingtactieken die u kunt gebruiken om u te helpen uw doel te bereiken, namelijk het verhogen van de inkomsten in uw restaurant.

Of het nu gaat om Facebook, Instagram, Twitter of een ander platform, het gebruik van sociale media neemt voortdurend toe. Met meer dan een miljoen mensen die elke dag lid worden van sociale sites, kunnen uw huidige en toekomstige klanten worden bereikt in de online wereld. Het maken van een Facebook-pagina is een geweldige manier om belangrijke informatie over uw bedrijf op te sommen, nieuws, specials of weggeefacties te delen en ruimte te hebben voor uw klanten om het restaurant te beoordelen. Sociale media-accounts zijn ook kosteneffectief voor uw restaurant, omdat ze gratis kunnen worden gemaakt en minimale inspanning vergen om te onderhouden.

Loyaliteitsprogramma's helpen ervoor te zorgen dat klanten terugkomen naar uw restaurant, wat de totale verkoop verhoogt. U kunt het programma instellen via apps, klantenkaarten, ponskaarten, bonnetjes en meer, afhankelijk van wat het beste werkt voor uw bedrijf. Bied geld aan na zoveel bezoeken, wijs punten toe voor elke uitgegeven dollar, een gratis dessert of aperitief op verjaardagen, je opties zijn vrijwel eindeloos om gasten te belonen voor het komen naar je restaurant. Hoewel het aanbieden van gratis items of geld uit contraproductief kan lijken voor het stimuleren van de verkoop, vinden mensen het heerlijk om een deal te sluiten.

Dit betekent dat ze naar je restaurant blijven komen om die punten te verdienen en geld uit hun maaltijden te halen. Retourklanten geven gemiddeld 67% meer uit dan nieuwe klanten, dus een loyaliteitsprogramma levert veel meer inkomsten op. E-mailmarketing is misschien wel de meest effectieve manier om in contact te blijven met toegewijde en nieuwe klanten en hen terug te laten komen naar uw restaurant. Voeg wekelijkse specials, actuele promoties, kortingsbonnen, tips voor voedselbereiding en meer toe om een goed afgeronde, informatieve e-mail te maken.

Ongeveer 70% van de klanten kijkt ernaar uit om kortingsbonnen van hun favoriete restaurants te ontvangen en zullen hoogstwaarschijnlijk kortingsbonnen gebruiken wanneer ze deze krijgen. Als je een loyaliteitsprogramma hebt, zijn e-mails ook een geweldige manier om in contact te komen met loyale klanten. Door S-, M-, A-, R-, T-doelen voor uw restaurant te stellen, kunt u kleine verbeteringen aanbrengen die in de loop van de tijd tot grote veranderingen kunnen leiden. Neem vandaag nog contact op met een Kitchen Spot Expert om te zien hoe zij u en uw team kunnen helpen al uw restaurantdoelen te bereiken.

Na verloop van tijd zult u kunnen zien hoe uw SMART-doelen dienen als kleine, haalbare stappen in het grotere proces van afvallen en het verbeteren van de algehele gezondheid. Naresh Rao, een osteopathische arts die toezicht houdt op de zorg voor USA Men's Water Polo, beveelt de SMART-aanpak aan. De waarde van het stellen van een SMART-doel voor voeding (of twee) is dat je je concentreert op één klein aspect van je dieet in plaats van het gevoel te hebben dat je een complete dieetrevisie moet doen. Maak om te beginnen een lijst van uw dagelijkse gewoonten en eetpatronen en identificeer gebieden die uw gezondheidsdoelen kunnen belemmeren.

Om een succesvol gezond eetplan te hebben, moet u beginnen met het stellen van specifieke en haalbare doelen die een solide plan opstellen dat u zal helpen gezond te worden. Doelen rond gewichtsverlies en gezond eten zijn soms te breed, en hebben de neiging zich te concentreren op een algemeen doel in plaats van de specifieke stappen die u kunt nemen om het doel te bereiken. Ik zal het kader schetsen voor een betere doelen stellen en je tonnen concrete ideeën geven voor SMART-doelen voor voeding. Neem contact op met uw arts voor meer informatie over het aannemen van SMART-doelen en andere manieren om uw voeding te optimaliseren.

Ten slotte, als u uw inspanningen voor het stellen van doelen naar een hoger niveau wilt tillen, bekijk dan dit GRATIS afdrukbare werkblad en een stapsgewijs proces dat u zal helpen effectieve SMART-doelen te stellen. Om er zeker van te zijn dat je een actieplan hebt, moet je nadenken over alle stappen die je moet doen om je SMART-doel te bereiken. .